Savremeni sistem obrazovanja svakodnevno zahteva praćenje i sprovođenje aktuelnih reformi od kojih su mnoge implementirane u sistem, dok se druge postepeno uvode u obrazovni proces. Jedan od najnovijih projekata koji se ove školske godine već primenjuje u pedeset osnovnih škola u Srbiji jeste projekat „Saradnjom do znanja“.
Projekat je pokrenulo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog ravoja u saradnji sa Zavodom za unapređenje kvaliteta nastave. Cilj projekta je razvoj ključnh kompetencija kroz multidisciplinarni pristup nastavi, a namenjen je osnovnim i srednjim školama u Republici Srbiji. Sprovođenje nastave u duhu ovog projekta podrazumeva tematsko planiranje nastavnog gradiva, efikasnije korišćenje vremena, krea- tivniji i svestraniji pristup učenju, obezbeđujući ono najvažnije, a to je da se učenje odvija u učionici. U centru tog učenja je učenik koji ne reprodukuje, već stiče funkcionalno znanje, uči da uči i iskustveno potvrđuje naučeno.
Saradnička nastava se ovih dana odvijala i u Osnovnoj školi „Svetozar Marković“ u Lapovu. Škola je prihvatila ponuđeni program i završila prvi ciklus saradničkih časova. Iza na- stavnika i učenika ove škole trenutno je preko trideset veoma zanimljivih i uspešnih časova koji su protekli ne samo u saradnji između nastavnika i učenika, već pre svega u saradnji između učenika, što jeste osnovni cilj ovakvog oblika nastave. Proces se nastavlja i u narednom periodu. Za početak decembra se planira drugi ciklus saradničkih časova, a škola je spremna da otvori svoja vrata svim školama u okrugu i sa njima podeli svoja dosadašnja iskustva.