Ako roditelji deteta sa Daun sindromom ne prihvataju brigu o njemu, hraniteljska porodica koja ih prihvata postaje najvažniji „učitelj“.Zadovoljavanje osnovnih potreba deteta treba da prate nežnost, toplina,sigurnost i poverenje.
Da bi se obezbedio harmoničan razvoj, neophodno je razvijati podjednako sve njegove oblasti: motorni, emocionalni, socijalni i saznajni razvoj,obzirom da su oni u ranom detinjstvu usko povezani i međusobno uslovljeni.
Dobro osmišljenim i odmerenim podsticajima deteta sa okolinom, hraniteljskaporodica uspostavlja temelj njegovog budućeg odnosa prema društvu,podstiče proces socijalizacije i integracije u život zajednice.
Rani uzrast kod sve dece predstavlja period kada učenje ostavlja najdublje i najduže tragove.Ranim intervencijama deca uče prave stvari,u pravom trenutku,na pravi način.U tom smislu hranitelji su naučili;
-da su deca sa Daun sindromom više slična nego različita od svojih vršnjaka,po velikom broju karakteristika
-sva deca i sa ovim sindromom prolaze kroz iste stadijume razvoja, a razlike postoje u tome kojim tempom i kojim redosledom će razvijati pojedine veštine i sposobnosti
-sva deca sa Daun sindromom mogu da uče, potrebno imje više ponavljanja i više pohvala za usvojena znanja i veštine
-i ova deca imaju svoje nadarenosti, talente i sposobnosti.
Potrebno je samo prepoznati ih i podržati kako bi se razvili u punoj meri.
Od hranitelja se očekuje stalno usmeravanje deteta, podrška i snaženje osećaja sigurnosti, samopoštovanja , začinjeno sa puno ljubavi i strpljenja.
Autor teksta:Verica Novčić Petrić
fotografije :Peđa Filipović
medijski sadržaj broj:18
Naziv projekta:Vratimo osmeh deci bez roditeljskog staranja
Glavni i odgovorni urednik:Predrag Filipović
Nosilac projekta:Medijska kuća I FM Topola, portal NOVINicE