Ви сте овде
Насловна > Занимљивости > Винска Култура

Винска Култура

vinskakulturaЈесен је крцата винским мани- фестацијама (Опленачка берба, Врша- чка, Александровачка, Карловачка, Сме- деревска јесен, Дани вина у Иригу ….), право време да се пуно говори о вину, још више се пазари и понешто ново о вину научи.

Једна стара римска пословица каже: „Да би упознао један народ седни за његов сто, пробај његову храну и пиј његово вино, онда ћеш упознати какви су ти људи“.

Србија се полако и ненаметљиво позиционирала као занимљива винска дестинација, уз традиционалну гастрономију поднебља која је неопходна за развој винског туризма издвајају се и три винска региона: Војводина, централна Србија и Косово, у оквиру којих су двадесет два рејона, односно седамдесетседам виногорја који свако својим специфичностима нуди богатство различитости и атрактивности.

Препознавајући нове тенденције у туристичком свету где се све више времена проводи у природи и где све већи број екскурзија различитог типа тражи да се врати нечему исконском, туристички производ који обједињује комплетну ено-гастро понуду постаје све популарнији. У том смислу вински путеви постају веома важна карика руралног туризма и један од важних подстицаја за развој првенствено малих винара.

Винска култура, како је тумаче стручњаци и теоретичари за ову област није ништа друго већ – негована, усавршена и цивилизована потрошња вина. Она се не мери количинама испијеног вина већ представља усвајање одређених знања и поступака из области виноградарства, винарства и угоститељства. То подразумева знања о виновој лози, њеној појави на Земљи и на нашим просторима, познавање производње вина, поделе вина по боји, садржају шећера, свесност разлога конзумирања вина, сервирање вина ( чаше, температура вина, декантирање), слагање вина и хране, као и сам ритуал за столом. Ту спада и вокабулар за описивање сензорних карактеристика вина и познавање улоге вина у савременом пословном свету.

Далек је и снажан мит о вину а познавање тих легенди, свакако, једнако снажно допуњује винску културу сваког оног ко пије вино. – »У вину је истина«. Бахус или Дионис, зависно од римске или грчке митологије. Истине и легенде о вину се преплићу већ вековима. Кажу да је Дионис, Бог вина, једини од дванаест богова, који је седео, са десне стране Зевсове, имао привилегију да сваке године, у месецу септембру, сиђе са Олимпа, пројури кроз винограде и сврати у домаћинске подруме. Напије се вина, а оно најбоље понесе са собом, као дар осталим боговима. За Ноја, једни кажу, да се напио вина и тако охрабрен, спасио се потопа. Други кажу, да је Ноје, после потопа, први засадио лозу и пио њене опијајуће сокове, а како је неискусан био, често се опијао.

Било како било, истина је да се лоза, грожђе и вино, среће готово у свим земљама и на свим меридијанима, а доживљај уз вино постаје животни стил.


Сви путеви вина воде у Тополу….

Винарије опленачког краја богатије су за још једну дегустациону салу. Средином Октобра својим посетиоцима у оквиру винске понуде, Винарија Арсенијевић уврстила је и простор-дегустациону салу. Данас Подрум вина Арсенијевић из Винче, за производњу својих вина користи око 11 ха виногада, засађених висококвалитетним сортама грожђа, совињон, шардоне, каберне совињон и хамбург. Годишња производња вина је за сада 19.000 боца са тенденцијом раста на краткорочном плану до 30.000.

План који су имали у 2014.години су и остварили , у свој асортиман уврстили су розе , совињон, шардоне и црвено вино – мерло. Средином 2016.године су редизајнирали етикете и променили боце али квалитет и квантитет је остао исти.

Вина из ове све популарније винарије присутна су на тржиштима Србије, Црне горе и БиХ.

katarinaarsenijevic„У току 2016.године до данас, учествовали смо на сајмовима вина у Крагујевцу, Тополи као и на можда највећем сајму вина у Хотелу Зира у Београду, где је учешће узело 50 винарија.“ изјавила је за наш часопис Катарина Арсенијевић.nemanjaarsenijevic

Власник винарије је Немања Арсе- нијевић, можда и најмлађи власник свих винарија на Балкану, дефинисао је своје пословање: „Наша вина полако проналазе своје место код потрошача истанчаног укуса, а наша мисија је да прозиводимо квалитетна вина у којима се ужива свим чулима“.

Оставите одговор

Top