Ви сте овде
Насловна > Вести > Одмарајте очи од компјутера

Одмарајте очи од компјутера

Дуги сати рада за рачунаром несумњиво лоше утичу на здравље, али највише угрожавају очи. Наиме, компјутерски екран шкоди очима јер смањује процес влажења ока и може да замагли вид. Такође може доћи и до упале очних нерава.

Дуги сати рада за рачунаром несумњиво лоше утичу на здравље, али највише угрожавају очи. Наиме, компјутерски екран шкоди очима јер смањује процес влажења ока и може да замагли вид. Такође може доћи и до упале очних нерава.

– Лекари препоручују да се за време рада на рачунару праве редовне паузе, а ако осетите замор у очима, саветују да зажмурите неколико тренутака, затим отворите очи и загледате се у неку удаљену тачку. Уколико се налазите у затвореном простору, без прозора, треба да погледате у било какву тамнозелену површину.

– Ако су вам очи црвене или упаљене, немојте употребљавати капи ако то лекар није препоручио. Чак и купке од камилице могу да надраже очи. Избегавајте задимљене просторије и у време грејања поставите овлаживаче.

УВ зрачење је опасност која се често потцењује. Ако је сунце јако, увек носите наочаре са УВ филтером.

– Водите рачуна о осветљењу: сувише јако светло отежава визуелно опажање, а преслабо светло слаби оштрину вида. Идеална јачина је између 400 и 600 лукса. Удаљеност између очију и екрана треба да износи између 50 и 80 центиметара.

– Очи замара и дуготрајно зурење у екран: повремено трепћите да бисте очима обезбедили потребну влагу.

– Чешће правите паузе: затворите очи, масирајте слепоочнице да бисте опустили целокупну мускулатуру око очију.

Шаргарепа за бољи вид
– Два каротиноида из шаргарепе пружају оптималну заштиту жутој мрљи

– За одбрану од слободних радикала очима су потребни антиоксиданти: витамини А, Ц и Е, селен и цинк

– Биљне супстанце (биофлавоноиди) и аминокиселине штите од дегенерације жуте мрље услед старости

– Један грам витамина Ц дневно јача капиларе у оку и око њега

Оставите одговор

Top